(Team Hanyut)
Welcome To Hanyut Forum!!
where we can Download Till the End or Die


Welcome to Hanyut Community . Is a place for those who love to download. Download Till we no longer Suffered from being Bored.
 
HomePortalCalendarFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in
Selamat datang ke komuniti Hanyut , hahaha . Harap anda Gembira berada di sini!!
Welcome to Hanyut Community . Hope you feel happy hangout here
Search
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
Log in
Username:
Password:
Log in automatically: 
:: I forgot my password
Latest topics
Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest

None

Most users ever online was 32 on Wed Jan 26, 2011 8:46 pm
Top posters
Admin
 
yie
 
animeseikou
 
dai
 
razi91
 
boyabuaya
 
ranting
 
virus
 
Luminaire
 
Mueez
 
widget
free counters
Navigation
 Portal
 Index
 Memberlist
 Profile
 FAQ
 Search
eXTReMe Tracker

Share | 
 

 Terkini : Petrol naik lagi!

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
Admin
Game Master
avatar

Posts : 103
Join date : 19/01/2011
Age : 27

PostSubject: Terkini : Petrol naik lagi!   Wed Feb 02, 2011 12:58 am



Sabar dulu. Petrol memang naik lagi tetapi bukan pada tengah malam ini. Cuma akan naik dalam masa terdekat dan pada bila2 masa. Kalau korang tengok tv3 tadi mesti korang dah tahu kan?

tv3 aka kerajaan dah mula bagi hint. Ada tetamu jemputan datang bersyarah pasal isu kenaikan petrol kat tv3 tadi. Apa tah nama dia tapi aku perasan ada ISIS kat bawah nama dia tue..

Apa itu ISIS aku memang taktahu kalau korang tahu, korang leh explain kat aku itupun kalau korang rajin. Aku mengakui agak malas nak search makna ISIS tue kat google sekarang. Heh

Minyak mentah setong dah cecah harga US100 setong [lebih us100 ataupun ngam2 us100 setong aku tak pasti]. Dalam matawang malaysia kalau korang convert ianya menjadi rm307 setong.

Ini bermakna petrol sedunia dah naik harga.So kita terpaksa tanggung beban kenaikan neh gak di malaysia. Dalam erti kata len petrol akan naik dalam masa terdekat neh. Heh

Ble petrol naik maka harga barang2 lain akan nek sekali lah. Memang malaysia jual minyak tapi malaysia beli minyak gak kat luar negara. Malaysia jual minyak dah ada untung banyak kat situ. Tapi tah hapa ada je alasan nya kerajaan akan naikkan harga minyak macam biasa. Krisis ke tak krisis ke sama je harga barang kat malaysia mmg akan naik tiap2 bulan pun sama.

Kalau semalam ron 97 dah naik [dua kali dalam bulan lepas ] makna nya kita bakal saksikan kenaikan untuk ron 95 dan ron 97 gak untuk bulan neh. Untuk ron 95 ura2 akan naik selepas tahun baru cina neh. Manakala ron 97 akan menyusul seminggu kemudian. Tapi mungkin juga akan naik dalam waktu yang sama. So sama2 kita nantikan berita sensasi tersebut. Heh

Dengar citer kerajaan bagi diskaun untuk tol pada 3 dan 4 feb neh sempena tahun baru cina. Malahan ada sesetengah tol boleh lalu free je. Betul ke? Kalau betul bagus juga. Tapi kalau takde tol lagi bagus. Heh

Ameno : Kalau krisis di mesir boleh menyebabkan minyak naik melambung2.. kan malaysia dah untung melambung2? sumber minyak malaysia bukan terhad di malaysia aje kan? Petronas pun ada sumber rezeki dan usahasama minyak kat luar negara.. adoii.. entahlah..

source dari ameno world
Back to top Go down
View user profile http://hanyut.forumms.net
 

Terkini : Petrol naik lagi!

View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
(Team Hanyut) :: Discussion and Community Zone :: News Paper :: Malays-
Jump to: