(Team Hanyut)
Welcome To Hanyut Forum!!
where we can Download Till the End or Die


Welcome to Hanyut Community . Is a place for those who love to download. Download Till we no longer Suffered from being Bored.
 
HomePortalCalendarFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in
Selamat datang ke komuniti Hanyut , hahaha . Harap anda Gembira berada di sini!!
Welcome to Hanyut Community . Hope you feel happy hangout here
Search
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
Log in
Username:
Password:
Log in automatically: 
:: I forgot my password
Latest topics
Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest

None

Most users ever online was 32 on Wed Jan 26, 2011 8:46 pm
Top posters
Admin
 
yie
 
animeseikou
 
dai
 
razi91
 
boyabuaya
 
ranting
 
virus
 
Luminaire
 
Mueez
 
widget
free counters
Navigation
 Portal
 Index
 Memberlist
 Profile
 FAQ
 Search
eXTReMe Tracker

Share | 
 

 Pro - Mahasiswa UPM Terbatal Kemenangan Lagi

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
Admin
Game Master
avatar

Posts : 103
Join date : 19/01/2011
Age : 27

PostSubject: Pro - Mahasiswa UPM Terbatal Kemenangan Lagi   Wed Feb 23, 2011 2:38 pm




Sama seperti tahun lepas, pro-mahasiswa terkena lagi. Kelayakan mereka pada tahun kali neh terbatal lagi. Kenapa terbatal dan kenapa sampai 10 orang yang terbatal sekaligus? Dengar citer atas alasan PRO-M berkempen secara berkumpulan dan ianya dah lari dari syarat-syarat berkempen. Kenapa tidak warning ketika kempen tersebut berlangsung dan kenapa mesti membatalkan kelayakan selepas mereka menang? Adakah ketika berkempen ia takpe berbuat demikian dan apabila di dapati bahawa mereka menang barulah tarik kemenangan mereka [andaian bahawa mereka langgar syarat berkempen]?

Tengok kelicikan pentadbiran UPM. Aku rasa tak puas ahti sungguh. Aku bukan nak tuduh. Tak berani aku. Apatah lagi kalau tiada bukti [kalau korang ada bukti, email aku orderonline2010@gmail.com]. Cuma aku rasa geram. Bukan nya mereka menang banyak. Cuma 11 kerusi je daripada 43 kerusi yang dipertandingkan.

Pro-aspirasi masih lagi menang kat sana. Masih lagi major kemenangan mereka. Aku tak percaya yang pro-aspirasi tak berkempen secara berkumpulan [persepsi aku]. Apa yang aku tahu, satu calon mahasiswa dipertahankan kelayakan dia atas sebab dia menang tanpa bertanding sebab tiada calon yang melawan dia.

Apa yang aku lihat juga, pentadbiran UPM seolah-olah mahu menyekat akses penguasaan pro-mahasiswa kat sana. Aku rasa mereka patut faham. Lagi kuat asakan manusia terhadap manusia yang lain, lagi kuat keazaman yang akan timbul. Lama-kelamaan orang akan jadi benci dan meluat. Siyes.

Memang aku bersetuju, mahasiswa tak patut berpolitik sehingga menjejaskan pelajaran mereka. Tetapi untuk itu kerajaan patut lebih adil. Bukan sahaja mereka tak boleh berpolitik dengan menyokong pembangkang, mereka juga tak patut berpolitik untuk menyokong kerajaan. Kerana menyokong politik kerajaan ataupun pembangkang kedua-duanya masuk dalam aspek politik.

Kalau benda semudah ini kita melihat ketidaktelusan dalam pentadbiran, apa lah yang boleh kita harapkan pada perkara yang lebih besar?

Berhentilah main propa.
Back to top Go down
View user profile http://hanyut.forumms.net
 

Pro - Mahasiswa UPM Terbatal Kemenangan Lagi

View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
(Team Hanyut) :: Discussion and Community Zone :: News Paper :: Malays-
Jump to: